Mesterkurzus, Workshop

Csupó Gábor producer mesterkurzusa

Pannoniától Hollywoodig
2020. október 16., 13:00 óra

Csupó GáborAz 5-szörös Emmy díjas Csupó Gábor mesterkurzusán mesél karrierje elindulásáról, gyerekkori inspirációiról Budapesten, Pannonia Studioi kezdéséről, szőkéséről nyugatra, a Klasky Csupó Animációs Studió megalakításáról Hollywoodban és a Híd A Terabitia Földjére című Disney film rendezéséről, illetve körülményeiről.

Szabolcs János látványtervező mesterkurzusa

Hogyan készítsünk TÖKÉLETES DISZLETET 3 arcpirítóan egyszerű lépésben
2020. október 14., 13:00 óra

Szabolcs JánosA vizuál-lingvisztika meghatározó elemei a filmkészítésben.

Amennyiben fel tudjuk tenni a megfelelő kérdéseket az adott témakör elemeivel az adott témakörre akkor lehetőséget kapunk a helyes válasz megszerzésére is, amely már túlmutathat a témakörön.

A Kinek, Miért, Hogyan és Mit alapú gondolkodás által kialakítható rendszerek a látványtervezésben.

A túlélési torzítás szerepe a mindennapjaink vizuális világában.

Az ismerős mintázatok keresése és szükségszerűségük a szokásaink által irányított napjaink egyhangúságában.

Miért is tervezzük a filmet, a látványt, a hangokat hozzá és játszatjuk el valaki mással?

Kovács Claudia operatőr mesterkurzusa

Tranzitok a filmművészetben - A hibrid jelen és az archivált múlt állandó keveredése
2020. október 15., 13:00 óra

Kovács ClaudiaKovács Claudia előadásában a filmtörténeten belül megjelenő vizuális megfogalmazásra ható tranzitokról szeretne beszélni. Amelyek megfigyelhetőek minden egyes korszak váltásakor, egy egy technikai újítást követően. Nemcsak a filmtechnika, de a minket körülvevő világ is folyamatosan változott, így a nézőközönség is mindig más műveltségi szinten volt.

Elsősorban a vizualitást érintő témákról lesz szó. Végighaladva kezdetektől napjainkig, érintve ezzel a nyersanyag típusok változását, azon belül fekete-fehér és színes film váltását dramaturgiai szempontból, a különböző képarányok megjelenéseit, amelyek erősen befolyásolták a kompozíciók történetét is. A digitális és analóg nyersanyag egymásra hatását, a színdramaturgia és fényelés fontosságát, amik mára már keveredve az Instagram filterek között felnőtt generáció világában egyértelmű hatást gyakorolnak, érzeteket hívnak elő a nézőkben, asszociációt indítva el ezzel bennük egy adott korra, életérzésre.

Mit jelent ma egy nézőnek a filmen belül egyszer csak megjelent Super8-ra forgatott epizód, vagy hogyan hat a fikció és valóság egymásra, hogyan mosódnak össze a műfajok, nyersanyagok, képi divatok, mint Selfie a filmek jelenkori vizualitásával? Létezik e helyes, vagy priorizált képi megfogalmazás? Mitől lesz egy film más, mint egy home video? Kell-e egyáltalán másnak lennie, vagy az is csak egy másik színe ezen a végtelen palettán? Mi az a hibrid valóság amiben élünk, és részt veszünk benne alkotóként. Az interaktív filmek, és valóságok között, már nincsenek éles határvonalak, és nem is biztos, hogy kell ezt erőltetni. Az azonban bizonyos, hogy fel kell ismerni a lehetséges ösvényeket ebben az ingoványos, folyamatosan átalakuló vizuális térképen.